پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند
سرخط خبرها

کلاهبرداری با کلیدواژه «کالابرگ»

  • کد خبر: ۲۱۴۱۰۹
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
کلاهبرداری با کلیدواژه «کالابرگ»
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: افراد سودجو از هر موضوعی برای کلاهبرداری و انجام اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند و لذا مردم عزیز باید با افزایش سوادرسانه‌ای و آگاهی خود دقت داشته باشند که گرفتار چنین کلاهبردارانی نشوند. 

به گزارش شهرارانیوز، داوود معظمی گودرزی در این‌باره گفت:‌ به تازگی و در مواردی مشاهده شده که مجرمان سایبری با طراحی یک متن به شکل خبر و اطلاع‌رسانی، نحوه دریافت کالابرگ را شهروندان ارسال کرده و با درج عنوان یکی از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر، لینکی در انتهای آن قرار داده و کاربران را برای وارد شدن به این لینک برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر هدایت می‌کنند. غافل از اینکه لینک مذکور آلوده به بدافزار بوده برای کاربران مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید توجه داشته باشند که در دام افراد سودجو و فرصت طلب نیفتند، گفت: افراد سودجو از هر موضوعی برای کلاهبرداری و انجام اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند و لذا مردم عزیز باید با افزایش سوادرسانه‌ای و آگاهی خود دقت داشته باشند که گرفتار چنین کلاهبردارانی نشوند. 

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مردم حتما باید از طریق مبادی اعلام شده نسبت به دریافت کالابرگ اقدام کنند، گفت:‌  ممکن است شیادان فضای مجازی با انتشار تبلیغاتی نظیر نحوه دریافت کالابرگ، یارانه و ... بخواهند از شهروندان سوء استفاده و کلاهبرداری کنند. این افراد معمولا تبلیغات خود را در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و همچنین سایت‌های فاقد مجوز منتشر می‌کنند. در ادامه نیز یا کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکیشان هدایت می‌کنند، یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت کرده و از آن سوءاستفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با تاکید بر اینکه شهروندان به هیچ عنوان نباید فریب این تبلیغات را بخورند، اظهارکرد: لازم است که مردم عزیز حتما اخبار و روش‌های دریافت کالابرگ را از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کنند و به هیچ عنوان به تبلیغات بی‌نام و نشان فضای مجازی اعتماد نکنند. همچنین فریب پیامک‌هایی که با سرشماره شخصی ارسال می‌شود را نخورند و از کلیک کردن بر روی لینک‌های ناشناس و مشکوکی که با مضامین مختلف از جمله دریافت یارانه ،کالابرگ و... برایتان ارسال می شود، پرهیز شود.
منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->